Reklam layihamları, hasetmüzde, tüketicilerin etkilenmesi ciğerin, sağlam çok bileğkârkeni kullanmaktadır. Parametre derken; mizah, ünlü kişilerin kullanılması, şaşırtıcı olaylar, âlem, ali yaşam standartları, rahatlık, rahatlık, müterakki teknoloji ve buna benzerleri kastedilmektedir. Mecmu bunlar, tüketiciyi, markaların üretmiş evetğu, yeni yahut zati pazarlarda satılan ürün ve hizmetleri satın almaya kandırma etmeye yöneliktir. Meydana getirilen reklamın amacı, yalnızca satın iktibas davranışını göstermelerini elde etmek olmayabilmektedir. Birbirinden farklı fakatçlara yönelik fakat nihai amaç, her bugün daha bir tomar satış olmakla birlikte, çoğu kez, reklamın fakatçları; tüketicinin zihnine markaları ve onların özelliklerini yerleştirmek, tüketicilerin markayı benimsemelerini, beğenmelerini, markanın gayrı markalara yeğleme edilmesini elde etmek olabilmektedir. Bunlarla birlikte, firmaların sosyal mesuliyet namına yahut kendileriyle müteallik çısoy herhangi bir düşünceyi savunmak yahut reddetmek namına yapılabilmektedir. Mecmu bu tarz şeylerin tasar çizimı yapılırken, en bir tomar örutubet taşıyan sayfa, inandırıcı bir şekilde kârlenmesidir. Bazı reklamlar, inandırıcı olmaktan uzaktır. Bazı konusundan dolayı, birtakım kârlenme biçiminden dolayı, birtakım bile seçilen tasar çizim kabilinden dolayı, insanları kandırma etmekten uzak olmaktadır. İşlenme biçiminden dolayı inandırıcı olamayan reklamlarda problem, birtakım bugün kullanılan oyuncuların maşer içerisinde sahip evetğu konumla müteallik olabilirken birtakım bugün katlıklı diyaloglarda kurulan cümlelerin, oyuncuların mimik, davranış, hal ve hareketlerinin bundan uzak olmasıyla alakalı olabilmektedir. Huzurlıklı diyaloglarla örülen layihamların kandırma etmekten uzak olmasının bir gayrı sebebi bile, tüketicilerle ilgilidir. İnsanın doğkakımı gereği, söylenenlerden çok gördüklerine daha çok inanmaktadır. Bu yüzden bu tip reklam türleri, gayrı türlere nazaran daha azca kandırma edicidir. Tayflerden oluşan, ürün yahut hizmetin özelliklerini göstererek anlatan, çok azca cümle yahut ifadelerin mevki aldığı reklam türleri daha çok inandırıcı olmaktadır. Başka türlerde ise, tüketicilere iletilmesi gereken mesajlar, oyuncuların yahut kullanılan herhangi bir ağırlık unsurunun gölgesi altında kalmasındandır. Başka bir ifadeyle, daha güçlü bir ağırlık yaratabilmek ciğerin, reklamlarda kullanılan mizah, sefalı haller, ali yaşam standartları, tüketicilere iletilen mesajların önüne geçmesindendir. Hakeza durumlarda insanlar, ağırlık unsuruna yoğunlaşmaktadır. Tüketicilerin en çok etkilendikleri, inandıkları, söze lazım bırakmadan kabul ettikleri reklam türleri, ürün yahut hizmetin anlatıldığı, manzaralerin evetğu, fotoğrafğrafların kullanıldığı, üretim biçiminin gösterildiği tasar çizim biçimleridir. Tüketiciler bu tip layihamları izlerken hem etkilenmekte hem bile gördükleri şeylere inanmaktadır. Fevkda lügatünü ettiğimiz ağırlık unsurları aslında dürüst seçilmektedir. Ancak burada problem, onların kullanılma biçimi olmakla birlikte, seçilenler ile markanın uyumlu olmasıdır. Kısaca seçilen ağırlık unsurunun markaya benzeyen, onunla ilişkilendirilebilen, onu çağrıştıran özelliklere sahip olması gerekmektedir. Lakin genel olarak reklamlar inandırıcı sarhoş olmak zorundadır. Bunun nispetle sükselı bir reklam kurmanın temel kaideı amaç kitleye seslenme etmek, bu amaç kitle ile empati kurarak kampanya görüntülemek şanlı sehim sahibidir. Böylelikle amaç kitle(ler) markayı ve ürünü daha çok benimser ve ortaya bir kullanıcı sadakati çıkar (customer loyalty).
Afyon Reklam Firmaları
yazarı:
Bir cevap yazın