Logo nedir? Söz fehvaı olarak üs kontralığı dilimizde amblem olan, bir nöbetin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, fehvaını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak nöbetletmenin yahut organizasyonun kazık olarak yaptığı nöbeti sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi fehvaı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çalışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı karınerik ve anlamlara malik mümkün.
Sorusu sorulduğunda lafız fehvaının dışında, biraşırı logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı meydana getirecek olan erkek yahut kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı bayağı önemlidir. öteki taraftan logo tasavvur çalışmasını meydana getirecek erkek yahut kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çalışmanızı nasıl değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çalışma sizin, nöbetletmenizin ve bundan sonraki çalışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çalışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değnöbettirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik karınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çalışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype birden çok iş yerı ile faaliyette bulunan şirketler karınin daha çok yeğleme edilebilir. Tek bir sektörde faaliyet gösteren nöbetletmelerin çoklukla logoları sektörü oyun fiyat. Fakat birden ziyade sektör ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda görevlendirmek imkansızdır.
Logo ne nöbete yarar?
İşletmeler karınin logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası sıfır bir pres eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz devran aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile birlikte gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, evet aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Kırık dökük halini düşünmeye çalışın. Markaların logoları olmadan sahiden bellik olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple nöbetletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza defosuz adımlarla devam edebilmek namına “logo tasavvur” çalışması ile mebdelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) rapor fiyat. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca ara sıra kişilerin bir zevahirte tanınmasını sağlayıcı nöbetaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
şekersiz, zorlamasız anlaşılır, geçekırlanması zorlamasız, muhtemel evetğunca az nüshada renkten oluşvarlıkıdır. Her çeşit baskı ve bölüm tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok değersiz ölçülerde teferruatlar kaybolmamalı, çok makro ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Başka firma ya da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa neden vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya makro pert verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kuruluşun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin derunğine munis olmalıdır. üste kurumun kendisini nasıl tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin üstıkeşik gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü devran bile rahatılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün ya da firma karınin logo tasarlanacağı devran o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı vukuf sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı devran simgenin taşıyacağı fehva hizmetında bu vukuf çok önemlidir.
Bir cevap yazın